Rasmus Jensen på COP 15

Mit navn er Rasmus Jensen, jeg er 20 år, og jeg deltager på FN’s Klimakonferece. Her skal jeg være med til at repræsentere WOSM – the World Organization of the Scout Movement – som er en af de store internationale spejderbevægelser.

WOSM har observatørstatus til klimatopmødet, og må derfor være med inde i Bella Centeret fra den 7. – 18. december 2009 i Købehavn.

Jeg glæder mig til at være spejdernes ansigt over for politikere, internationale organisationer og mange flere. Jeg håber at kunne være med til at styrke spejdernes profil i forhold til miljø og klima, og så vil jeg gerne samle inspiration til spejderarbejdet i grupperne.

Jeg er medlem af Det Danske Spejderkorps, hvor jeg er formand for Børn og Unge-redaktionen, som  skriver korpsets to børne-og ungdomsblade TRACK og SpejderSnus, og så er jeg tropsassistent for drenge og piger mellem 12-17 år i Aars Gruppe.

/Rasmus Jensen

2 kommentarer so far »

  1. 1

    Jette Bjerre said,

    Hej Rasmus. Hvor er det dejligt, at en spejder får lov til at være med, når “de store drenge leger”! – Vi glæder os rigtig meget til at læse om dit møde med dem i bladet!
    Jeg er selv DDSér i Stifinderne på Amager.
    God fornøjelse og som vi siger:
    “Vær beredt”- på lidt af hvert ;D
    Hej fra Jette Bjerre, aka Akeela

  2. 2

    Rasmus Jensen said,

    Hej Jette

    Tak for det – jeg skal nok berede mig!

    Det bliver super spændende at komme i gang i næste uge!

    Rasmus


Comment RSS · TrackBack URI

Skriv et svar

