Margrethe er observatør på COP15

Mit navn er Margrethe, og jeg skal med WAGGGS delegationen til FN’s klimatopmøde . Sammen med 20 andre pigespejdere fra hele verden skal jeg være med til at tale kvindernes og ungdommens sag under Cop15.

WAGGGS – verdens pigespejder organisationen – har ligesom WOSM observatørstatus til klimatopmødet, så vi kan ikke tage beslutninger, men vi kan gøre vores bedste for at påvirke nationernes delegerede.

Som spejder håber jeg, at jeg både kan få vist omverden hvad vi spejdere gør for et bedre klima og naturen i det hele taget og kunne få klimaforhandlingerne ud til inspiration til noget fedt spejderarbejde.

Til daglig er jeg trops- og klanleder i Solvanggruppe, men er også engageret på divisionsplan, så jeg har at gøre med mange spejdere i næsten alle aldre. 

/Margrethe Grønvold Friis

Skriv et svar

