Min sidste dag i Bella Centret

Mandag var min sidste dag i Bella Centret. Der var ret så meget trængsel for at komme ind, for ALLE ville ind. Det betød flere timers kø for nogen, og jeg kom da heller ikke til et møde, som jeg var i fin tid til. Heldigvis nåede jeg ind til et ungdomsmøde om køn, som arbejder med at få de, som bliver ramt hårdest af klimaforandringerne, med i den endelige tekst fra COP15.

Næsten i samme anledning var en del af os også til en fin frokost med b.la. Sex og Samfund for at høre om kvinders rolle i forhold til befolkningsforøgelse.

Sammen med en af de andre piger satte jeg jagten ind på at finde steder, vi ikke have set før. Vi var forbi bede/meditationsrummet, et underligt storcenter (som gemmer sig ret godt) hvor alle tv-folkene står og laver indslag og hemmelige mødelokaler. Vi prøvede også at snige os ind til det kæmpe lokale, hvor de store forhandlinger foregår, men det var lukket for alle undtaget de officielle forhandlere, så vi fik pæne hentydninger til, at vi faktisk var på områder, hvor vi ikke måtte være…

Selvom der var uroligheder på Christiania, kom vi fint hjem og arbejdede videre på ’Gender texts’ og fik en hyggelig middag med alle deltagerne i Scouts for Climate Summit.

 /Margrethe Grønvold Friis

Skriv et svar

